Rzadki rodzaj astmy – astma wysiłkowa

Astma to przykład schorzenia, które bardzo mocno wpływa na życie osoby chorej i zmienia je na wielu płaszczyznach. Taka sytuacja sprawia, że trzeba niekiedy całkowicie zmienić swoje życie, by poradzić sobie z trudnościami jakie niesie za sobą właśnie to schorzenie. W tym momencie musimy zauważyć, że astma wysiłkowa to taki problem, który może dotyczyć dzieci i młodzież. Nie jest to oczywiście często pojawiający się rodzaj astmy, jednak gdy już się pojawi niesie za sobą problemy i trudności w wielu czynnością. Dlatego warto wiedzieć o astmie wysiłkowej nieco więcej co pozwoli nam skutecznie obserwować nasz organizm w celu reagowania na wszystkie niepokojące objawy, które mogłyby sugerować problem z astmą wysiłkową. Na samym początku należy podkreślić, że astma wysiłkowa przede wszystkim pojawia się u dzieci i młodzieży i to będzie jej cechą charakterystyczną. Poza tym trzeba zauważyć, że jej objawy będą pojawiać się w ściśle określonych sytuacjach i to również jest czynnikiem, który wyróżnia ją z pośród innych schorzeń tego typu. Astma wysiłkowa pojawia się w momencie wzmożonego wysiłku fizycznego. Charakteryzować się będzie nagłym spłyceniem oddechu w czasie różnorakich ćwiczeń, gdy nasz organizm jest wystawiony na wyjątkowe zmęczenie. Oczywiście pojawiające się objawy będą również podobne do tych, które możemy zauważyć w przypadku innych rodzajów astmy. Lekarze nie są w stanie jednoznacznie określić jaka jest przyczyna astmy wysiłkowej. Jej ataki pojawiają się bądź w trakcie ćwiczeń bądź też tuż po ich zakończeniu. Niekiedy, ale są to przypadku rzadkie, takie objawy będą się również pojawiać kilka godzin po zakończeniu ćwiczeń. Przypuszcza się, że ćwiczenia, które wykonujemy doprowadzają do zwiększonego przepływu krwi przez organizm a to w ostatecznym rozrachunku doprowadza do obrzęku płuc. Ten obrzęd prowadzi zaś do zwężenia dróg oddechowych, co w dalszej perspektywie skutecznie blokuje możliwość swobodnego oddechu. I właśnie dlatego w naszym organizmie zaczynają się pojawiać trudne do pokonania objawy astmy. W przypadku astmy wysiłkowej nie można jednak mówić o stanie zapalnym, który rozwija się w przypadku innych odmian tej choroby. Diagnozowanie tego problemu najczęściej opiera się na wykonywaniu próby wysiłkowej, w czasie której lekarz sprawdza jak będzie zachowywał się organizm. Leczenie można prowadzić unikając czynników, które powodują ataki. Poza tym skuteczne są również leki, które stosuje się przy innych rodzajach astmy jako rozwiązanie pojawiających się objawów.